Khamis, 17 Februari 2011

melakukan suatu di luar kebiasaan itu kreatif????

sebenarnya ku baru sahaja ulang baca buku tulisan Dr YKK bertajuk "Are You Creative". Baca kali ni baru dapat jejak sikit isinya. betullah orang kata..first time kita baca dengan second time kita baca input yang dapat adalah berbeza.kalau bukan sebab nak buat presentation esok rasanya takdela ulang baca ni tambah2 lagi banyak benda nak buat.apapun harap2 presentation esok berjalan lancar.

melakukan sesuatu di luar kebiasaan????hmmm macam menarik...orang kata orang perempuan ni jenis suka buat benda yang "straight forward" betul ke? cthnya kalau dah tahu satu jalan sukar nak ubah kebiasaan untuk lalu jalan lain...ntahla betul ke tidak. mungkin pada sesetengah orang ya mungkin pada orang lain tak...bagiku kalau masa nak cepat buat apa nak susah2 cari jalan yang tak biasa..buat pula sesat..kan menyusahkan diri dan orang lain.

namun pada satu masa yang lain kita mesti amat seronok sekiranya melakukan kelainan dari kebiasaan...apatah lagi kelainan itu memberi kepuasan kepada kita. sebenarnya setiap dari kita sentiasa melakukan kelainan dan sentiasa mencari kelainan dalam setiap aktiviti kita. mencari kelainan untuk menghilangkan rasa bosan dan jemu. kalau setiap hari makan kat rumah ada masanya nak merasa makan di restoran. kalau setiap hari makan nasi sesekala nak merasa pasta. jadi sekiranya melakukan sesuatu di luar kebiasaan itu kreatif maka kita adalah insan-insan yang dikurniakan Allah dengan sifat semulajadi yang sememangnya kreatif. bersyukurlah dengan nikmant tersebut dan berusahalah mengekalkan demi hidup yang lebih signifikan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan