Khamis, 14 Julai 2011

Bila hati rasa sunyi..jiwa rasa sedikit stress....aku suka sangat mencari sesuatu untuk menyuntik semangat yang pudar...Alhamdulillah..bila membaca tulisan-tulisan orang lain dalam blog masing-masing terutama  kak hidayah berjaya menyuntik kembali semangat diri ini yang hampir tersungkur. terima kasih YA ALLAH...

Mengimbau kembali apa yang telah aku lakukan beberapa minggu yang lepas membuatkan aku stress...apatah lagi apabila memikirkan tak banyak input yang aku perolehi yang dapat membantu aku dalam jejak PHD ini. sesekali terfikir.... bodoh sangatkah aku ini sampai susah sangat nak memamhami apa yang aku baca ...suka sangat aku untuk membandingkan diri dengan orang lain yang hebat dalam bidang mereka.....jika dibandingkan dengan aku amatlah jauh seumpama melukut di tepi gantang.HUISH..... teruk betul pemikiran aku rupanya.

ku harus bersyukur dengan anugerah Ilahi....sebenanya setiap manusia diberi kelebihan masing-masing. samada dia mampu menggunakan kelebihan yang ada demi mengatasi kelemahan yang sering menghantui diri....hidup mesti diteruskan tanpa perlu bertangguh...bukan tidak boleh menoleh ke belakang tapi sekadar menjadi cermin untuk melihat apa-apa kemungkinan yang bakal berlaku dalam meneruskan kesinambungan penghidupan dengan perjalanan yang sesempurna mungkin... dengan melihat cermin sisi kita akan dapat menggagak jarak pemandu belakang sebelm cuba memotong pemandu di hadapan. begitulah kehidupan........ betapa sukarpun perjalanan kehidupan ia harus diteruskan. sekiranya kenderaan  yang digunakan sesuai dan langkah berwaspada diambil pasti kita akan berjaya menuju kejayaan yang diimpi.


INSYAALAH

Tiada ulasan:

Catat Ulasan